U nastavu koja je podijeljena u epohe i blok satove uključeno je cijelo biće djeteta – emocionalno, intelektualno i voljno
Prije nepuna dva mjeseca, prva generacija učenika privatne jezične gimnazije EPOHA krenula je s nastavom utemeljenom na iskustvenim spoznajnim metodama. U podučavanju koriste metode waldorfske pedagogije koja im omogućuje okruženje u kojem će naučiti kritički promišljati i nositi se s izazovima u izvršavanju zadataka. Waldorfska pedagogija potiče kreativnost i podučava vrijednostima koje su izvrstan temelj za samorazvoj i daljnje učenje, što je i misija srednje škole EPOHA.
U nastavu koja je podijeljena u epohe i blok satove uključeno je cijelo biće djeteta – emocionalno, intelektualno i voljno. Na takav način učenik tijekom nastave ostaje “budan” i prima znanje koje na kraju procesuira crtanjem i ukrašavanjem bilježnice.
“Učenike vrednujemo kroz sam rad i nastavu i važno nam je da oni uistinu razumiju i znaju. U procesu učenja najbitnije nam je da učenici sami dođu do rješenja i do definicije, kroz vlastito iskustvo”, izjavila je Vanja Dojkić, nastavnica hrvatskog jezika i razrednica te dodala da ovakav rad ne bi bilo teško provesti niti u državnim školama te da bi svima bilo lakše – i nastavnicima i djeci.
U EPOHI je razred organiziran prema waldorfskim načelima u neklasičnim učionicama s kutkom za odmor, tako da se djeca u njima osjećaju dobro. Osim učenja za ispite, sve obaveze učenika uključene su u raspored čime im se oslobađaju poslijepodneva nakon nastave. Tako djeca tri puta tjedno pišu zadaću u školi, nakon čega imaju vremena za sebe, druge aktivnosti, prijatelje i obitelj.
“Svidio mi se ovaj način rada i drugačiji pristup učenicima. Ovdje nema stresa i sve se rješava razgovorom. U osnovnoj školi mi je bilo stresno što te profesori love da te ispitaju, kao da jedva čekaju da ti upišu lošu ocjenu. Ovdje profesori pomažu da nešto sam naučiš, a škola više nije mjesto gdje ću biti tužna”, rekla je Larisa K., učenica prvog razreda škole EPOHA.
“Nisam puno razmišljao o upisu u ovu srednju školu, jer sam išao u waldorfsku osnovnu, a prije sam išao i u državnu pa ih mogu usporediti. Ovdje je puno manje stresa, profesori se trude da ti objasne, žele te naučiti i drago im je čuti tvoje mišljenje. I u državnim školama postoje dobri nastavnici, no mnogima kao da je najvažnije da održe predavanje, a ne da ti sve pohvataš”, pojasnio je Niko M., učenik prvog razreda škole EPOHA.
Osnivačice Renata Brekalo i Lea Brezar spremne su za mogući prelazak na online nastavu, a hoće li se to i dogoditi, pokazat će vrijeme i razvoj pandemije koronavirusa. Što se tiče prostora, EPOHA zadovoljava sve epidemiološke mjere te djeci omogućuju dovoljan razmak. U slučaju prelaska na online nastavu, nastavnici će ju odrađivati putem Zoom aplikacije iz škole, kao da su učenici ispred njih.