Zbog velikog interesa za upis u novu školsku godinu, OŠ Epoha omogućila formiranje kombiniranih razrednih odjela za učenike od prvog do šestog razreda
Novootvorena privatna osnovna škola EPOHA koja radi prema državnom programu, ali u nastavi koristi waldorfsku metodu podučavanja, na jesen prima svoje prve učenike od prvog do šestog razreda. Zbog zaprimanja niza upita roditelja djece iz viših razreda osnovne škole i velikog interesa za upis u školsku godinu 2021/22, OŠ Epoha najavila je formiranje kombiniranih razrednih odjela. Tako će u tri odvojene učionice nastavu pohađati učenici prvog i drugog razreda, trećeg i četvrtog razreda te petog i šestog razreda.
„Nakon online predstavljanja naše osnovne škole na koje se prijavilo gotovo 80 zainteresiranih roditelja, zahtjevi za upisima su porasli. Iz tog razloga ćemo za novu školsku godinu oformiti kombinirane razrede tako da sa sigurnošću svakom djetetu možemo omogućiti upis u našu školu. Roditelji žele kvalitetnije i bolje obrazovanje za svoju djecu, a Epoha im to može pružiti“, izjavile su osnivačice škole EPOHA, Lea Brezar i Renata Brekalo.
Učenici prvog i drugog razreda nastavu će pohađati u pokretnoj učionici. Bezgranična energija, neprestano kretanje i znatiželja slika je djeteta u prvom razredu. Kada takvo dijete stavimo u strogi ritam sjedenja, energija se može manifestirati kroz vrtoglavice, vrpoljenje i nespretnost u pokretu, a ponekad i kroz teškoću koncentracije. Stoga je najveća snaga pokretne učionice u tome što u učenicima potiče kvalitete koje tradicionalne učionice često potiskuju: kretanje, izražavanje i fleksibilnost. Prelazak iz vrtića i predškole u osnovnu školu vrlo je važan događaj za djecu i njihove roditelje, a pokretna učionica olakšava prijelaz iz svijeta igre i bezbrižnosti u svijet odgovornosti i izvršavanja obaveza. Učionica je opremljena posebnim klupama složenim u krug za kojima djeca sjede na podu, na jastucima punjenim heljdom. Kako izgleda pokretna učionica u osnovnoj školi Epoha možete pogledati u videu.
Pokretna učionica dio je waldorfske metodologije gdje je ritam vitalni element procesa učenja. Školski dan i školska godina usklađeni su s ritmičkim dnevnim, mjesečnim i godišnjim promjenama u prirodi što pomaže u postizanju zdravog balansa između koncentracije i relaksacije, mentalnog i praktičnog rada, pokreta i odmora, slušanja i sudjelovanja, promatranja i činjenja. Svaki dan i svaki sat ima svoj ritam, što rezultira kontinuiranom buđenju interesa djeteta za nastavu.
Nastava se odvija u epohama od tri do četiri tjedna, što omogućava djetetu da potpuno uroni u nastavni sadržaj, a epohe se izmjenjuju tijekom cijele nastavne godine. Razredni učitelj prati djecu od prvog do osmog razreda osnovne škole, a njegova je uloga biti predstavnik svijeta koji ga okružuje – svijet koji može istraživati, iskusiti i otkriti.